Lilypie First Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Thursday, January 28, 2010

La Tahzan... reminding to myself: Dont Be Sad

Tanggal 12 Jan 10,genap sebulan selepas mendpt berita gembira akirnya kami suami isteri diuji oleh Yg Maha Esa..Janin dlm kandungan dh xder..sedih tak terkata..Mujur sang suami kuat semangat dan semangat itulah berjaya menenangkan aku..Alhamdullilah,sekarang aku sudah boleh menerima kenyataan.Sudah ditakdirkan begitu dan hanya DIA Maha Mengetahui dan kami pasti ade hikmah disetiap apa yang terjadi..Dorongan,semangat dan nasihat dari suami,keluarga dan sahabat2 semua amat dihargai..
2 minggu berehat kt rumah..sunyi sepi tu macam2 yg bermain dlm fikiran..Mujur masa kwn huby ada bg pezen buku yg bertajuk La Tahzan..Terubat kekecewaan dan buku tu berjaya membuatkan aku rasa apa yang menimpa pada aku tidak seteruk orang lain..
Saat menaip entry ni,hati aku sudah pulih dari kesedihan..cuma kekadang seakan "dia" ada di situ..Apapun aku tetap berdoa moga dikurniakan lagi zuriat sbgai penyeri rumah tangga kami.. AMIN..

1 comment:

  1. Salam.

    Seringkali manusia terlupa pabila ditimpa musibah, kita akan diuji oleh Allah rukun Iman yang ke-6, percaya kepada Qada' dan Qadar Allah..dalam hidup ini, manusia sering diuji oleh Allah baik dalam Rukun Islam mahu pun Rukun Iman...dalam beramal ibadat, kita diuji sejauh mana Rukun Islam kita amalkan, dalam hidup kita diuji sejauh mana Rukun Iman kita sematkan dalam melayari kehidupan....

    Moga sentiasa tabah dan berlapang dada dalam menerima setiap pemberian dan kekurangan dariNYA...

    Senyum selaluuuu...

    ReplyDelete

Followers