Lilypie First Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Tuesday, November 23, 2010

Reaching 6 month..

Allhamdullilah sudah 6 bln dh baby membesar dlm rahimku ini..baby pula sgt aktif menendang..makin lame makin aktif..aku suke letak headfon kt perut pastu pasang Asma Al Husna atau lagu2 maher zain ngn raihan..hehehe saje je bg hiburan sket kt baby..kalu kire ikut minggu lak dh masuk 26 minggu dah..pagi td g cekup kt k.d blakong pon everything was fine..berat naik lg 2 kilos..heheh misi x ckp ape lak..pastu chek heart beat sumer ok..pastu amik darah dan kene cucuk TT..i'm not sure what for..pasni baru nk tnye2 org..apepon mesti utk kebaikan bersama ibu dan bayi kan.. :D cume rase2 sengal kt bahu pas cucuk tu dh mula dirasei..erm td pon misi yg cucuk tu dh bgtau dh..mujur ade org igtkan suh bg tgn yg x gune tuk menulis..since aku ni kidal jd lengan bahu belah kanan ler..
ermm dh masuk 2nd trimester ni aku dh mula duk usha2 blog2 pasal breast pump..oo sgtlah semangat utk bf my lil baby nnti..tp stil lg blur nk pakai yg eletrik/manual..ikut bajet mmg ade..tp xder la smpai yg 1k++ semata2 utk bp..pastu td gak misi tu ckp kt aku dh boleh dh sedia ape yg patut utk smbut baby..ooo sgtlah gumbira time ni..sbb aku mmg dh plan dh bln 12 nih nk beli dh ape2 yg patut..listing pon dh buat hasil survey kt itnet nih..sgt berguna info2 yg kt sini...ataupon kalu nk byk lg search je persiapan nak sambut bayi lahir..
lagi satu bile masuk 6 bln ni..perut mmg tersgtlah nmpk..tp ade gak yg ckp perut kecik..x kisahla kecik ke besar asal aku dan baby sihat xder masalah..pasal baju pulak aku mmg tgh gile duk beli maternity dress..baru2 ni kebetulan g nilai beli brg2 adik ipor nk kawen sempat masuk kedai baju..rembatlah 2 psg sbb aku n huby rase sgt murah dan cantik..nnti igt nk beli lg bile masuk 7 bln..kire2 aku dh ade dlm 6-7 lai baju pegnen nih..hehehe..baju kurung yg lame2 yg paka buat g keje byk dh x muat(but still ade yg muat..:P)..yg klakar ade satu pg tu aku ckp kt huby byk baju kurung xleh pakai dh..die ckp ape..ala ape susah bg je kt org baju2 tu sumer..mak aiii...nnti dh bersalin nk pakai baju mane wak gi keje??hahahahaha kalu mr huby nk sponsor buat baju2 baru amatlah senang hati ini menerima..muahahahaa..

ape motif buh gmbr maher zain??hehe kipas susah mati le nih.. :D

No comments:

Post a Comment

Followers