Lilypie First Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Tuesday, September 25, 2012

Masak!

Tadi 1st time masak rendang ayam..wehuuuu..sekarang tunggu juri balik untuk rasa..juri saya tuh biasanya tak cerewet kalo saya masak..asal tak tawar dan cukup rasa boleh tambah-tambah lagi..kadang saya rasa tak sedap dia kata sedap..entah nak amik hati kot..ekekekeke..
Actually sejak menceburkan diri dalam dunia memasak masa zaman duduk umah sewa tu aku cukup takut kalo bab-bab kena masak pakai santn.. (aku la pulak..) leceh dan tak reti la pecah minyak bagai..sekarang dah kawen ni rasenye bolehla setakat makan sendiri laki bini..kalo bab-bab masak sup ke tomyam ke serah saja pada aku..encik suami pon surrender..wakakaaka..angkat bakul lak..dan mujur jugak dapat laki yang pandai masak..kadang dia lebih tahu rempah ratus dan apa2 lagi la rencah-rencah masak..tula lebih kurang kami nih..
eh nak bgtau pasal 1st time masak rendang jekan..hahhaahaha melalut lak..ok dah buh entry mesti buh gambar sebagai bukti...
tadaaaa..


                                     belah kiri tula rendang tuh..sebelah lagi sup sayur jek lauk tambahan..

No comments:

Post a Comment

Followers