Lilypie First Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Thursday, October 8, 2009

Roses from Cameron Highland


Cantik x roses kt atas nih?pd sape2 yg minat bunga mesti suke kan..Aku dulu x bape minat sgt tp bile dh masuk alam 'wanita' nih suke lak bunga exspecially rose..tulip pun suke dan sejak keje kt lab bio nih aku jd suke ngn bunga raya..walau x wangi cam bunga lain tp bunga raya ade kelebihan tersendiri.Kalau yg kacuk tu lg cantik.Tp kali ni bukan nk citer pjgn2 pasal bunga tp nk citer pasal trip ASPerians ke Cameron Highland pada hari sabtu 3 october..Aku ngn huby join student buat lawatan sambil belajar(uhuk blajar ke?aku tgk mcm program suke2 jerk..haha)..Tak ramai staf yg join.Trip ni diketuai oleh En Mus diiringi Adi,Yazid,WanSha,k.Fizah,K.Bib dan Zura..Kalau aku bawak laki,k fizah bawak 3 org anak dara die..k.bib lak bawak anak bongsu dia dan si yazid lak bawak tunang die Yam..Bertolak lebih kurang kul 9am (dlm tentatif bukan main kul 730..huhu).
Yang x bestnyer bas yg bawak rombongan nih banyak tol benti rehat..pastu lame lak tuh.Bosan nunggu bile nk sampai.Pastu dlm kul 230 baru sampai MARDI Cameron Highland. Oleh sbb lambat (janji 1230 kul 230 sampai)pegawai MARDI yg sepatutnye mengiringi rombongan dah balik.So terpaksa la buat lawatan sendiri2.Jadi acara tangkap gmbr lak.

         Wansha berposing di English Garden...


white roses at Mardi

Dlm duk syok layan cuaca sejuk dpt sms dari fadzil (ofis staff)mengatakan zety dh selamat bersalin.Alhamdullilah..Mujur si Fadzil tu x ikut..Lepas kuar dr Mardi sempat rase strawbery celup coklat..best gak..teringat ct nurhaliza time nih..

me with zura..suke gmbr nih..at cactus garden,Mardi.
Lepas lawat Mardi kitrog ke ladang strawbery lak.Aku terus beli sbb tgk strwabery tu fresh lg baru dipetik.
Dlm 20 min kami gerak utk check in di Star Regency Hotel.Yg x bape bestnyer aku x dpt sebilik ngn hubby..staf pompuan duk sekali n staf laki duk sekali.Mula hampir dpt sebilik tp last2 bilik tuh utk drebar..huhuuhu bak kate si zura,cancel plan asal..kesian..(plan ape?hanye kami yg tau..hehe)tp aku ok jer..mlm tu nyeyak tido dlm kesejukan..sape kate Cameron dh x sejuk..sejuk giler beb..Sblm tuh sempat beli2 kt pasar mlm..beli kaktus yg yana pesan.Yg geramnyer bile dh beli,tgk kt gerai lain lagi murah.Yg aku beli tu RM 10 utk 7 pasu kecik,gerai lg satu tu 8 pasu RM 10..cesss..utk sesaper yg akan g pasar mlm kt Cameron nih diingatkan agar round dulu satu pasar sbb harga yg diorg jual brg x sama..kalau nk beli byk mmg boleh dpt lg murah..

Keesokannyer kul 630 aku dh bgun..mase mandi tu best la sbb mandi air suam tp lepas mandi Ya Allah sejuk kemain..Lepas tu siap brekfes utk staf2.Menu pg tu nasik goreng sardin (sardin lebih mkn mlm)ngn roti jem bakar..Air lak teh o..Habis jugak hidangan pagi tuh..yela sejuk2 nih cepat lapor kan..hehe..
Hubby excited pilih cactus..


hehe time nk naik lif..

Lepas bekfes kitorg kemas barang utk chek out..Bila dh letak brg dlm bas,student yg incharge tu bgtau yg bas nk gerak kul 1030..so aku dan lelain g round pasar pagi lak.Aku tgk org yg sama je jual kt situ.Yg bestnye hubby beli 2 jambak bunga rose kt aku..suke aku..satu jambak tu aku pilih yg campur2 satu lg aku amik sumer kaler merah hati..aku pilih yg kuncup2 biar bile balik serdang sumer akan mekar..cewah..Sempat gak beli bantal ngn sarung kotak tisu nk letak dlm keter.

                                                    Last moment at Star Regency..tata..

Pastu rombongan bergerak ke Kea Farm n Bee Farm. tp aku x g  Bee Farm sbb byk naik tangga.Aku ngn hubby round2 area Kea Farm tu je..Paling syok mkn jagung rebus cameron yg sgt manis..sedap sungguh rasenyer..kalah jagung asasi..hehehe..Dlm duk tunggu utk bertolak ke tmpt lain tu nmpk rombongan motor besar..igtkan sape tb2 nmpk Tg Mahkota Johor..X sangka gak tp motor diorg laju sgt..tgk sepintas lalu jerk..pastu bile nk bertolak dari bee farm tuh student bgtau x jd g ladang teh...uwaa aku fruz la gak..sbb aku rindu nk g sane..last g time blajar dulu..ish terkilan rase.Terbantut nk beli teh utk family..Diorg kata jalan ditutup sbb tanah runtuh..huhuhu..Lain kali la nmpknyer..


Huby kt key farm..sini mahal sket brg..


I suke jagung walau di mana berada..

n k fizah,k.bib n anak2 mereka..
Pastu dlm kul 1 lebih bertolak pulang..Berhenti mkn +solat kt r n r Tapah..

masing2 tgh 'melting' time nih..kt  RnR Tapah


sehati sejiwa..
Sampai UPM kul 7..Mlm tu bile sampai umah terus letak roses dlm pasu.Isi air plus penadol sejibik..kasi die tahan lama..Berseri meja makan umah aku bile bunga ros segar menghiasinya..thanks abg..I luv it..!!


No comments:

Post a Comment

Followers