Lilypie First Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Friday, August 21, 2009

Salam Ramadhan Al-Mubarak..


Alhamdullilah Ramadhan tiba lagi.Bersyukur kerana berpeluang untuk menikmati dan menjalani Rukun Islam yg ke tiga ini.Kali ini lebih bermakna sebab aku dan hubby akan berpuasa sama2.Yela dulu hubby kt Johor aku kt sini.Wekend je aku g jumpa dia.Kira x puas la menjalani ibadat puasa sama2.Cuma yg best,kt rumah hubby dulu surau dia betul2 depan rumah.Masa mula2 jalan beriringan nk ke surau untuk solat terawih tu rasa happy sgt sbb 1 st time lepas jadi suami isteri g terawih sama2 dan mood pengantin baru tu masih ada.Romantik gitu..Wakakakaka..

Kalau dulu aku menyambut dgn teman2 serumah dan kemeriahan terasa bila tiba waktu berbuka dan sama2 berjalan kaki ke surau untuk berterawih.Kadang2 kalau nani dtg kitaorg akan solat terawih di Masjid Serdang Lama.Pernah lah kami berimamkan Ust Badrul Amin dan Ustaz Fauzi (Al Kuliyyah)..Aku harap kali ni berpeluangla aku untuk ke sana sekali sekala ngn hubby.Lgpun surau tu ada 'air cond'..selesa sikit lah..hehehe fitrah manusia sukakan keselesaan..

oklah,aku kena keluar beli barang amali next week ni..so last but not least, Selamat menunaikan ibadat puasa dan semoga ibadat ini membawa keberkatan kepada kita.Amin.


Harapan Ramadhan


Ku mengharapkan Ramadhan

Kali ini penuh makna

Agar dapat kulalui

Dengan sempurna

Selangkah demi selangkah

Setahun sudah pun berlalu

Masa yang pantas berlalu

Hingga tak terasa ku berada

Di bulan Ramadhan semula

Puasa satu amalan

Sebagaimana yang diperintahNya

Moga dapat ku lenturkan

Nafsu yang selalu membelenggu diri
Tiada henti-henti

Tak ingin ku biarkan

Ramadhan berlalu saja

Tuhan pimpinlah daku yang lemah

Mengharungi segalanya dengan sabar

Kita memohon pada Tuhan diberikan kekuatan

Ku merayu pada

Tuhan diterima amalan

Selangkah demi selangkah...

Dengan rahmatMu oh Tuhanku...

Ku tempuh jua.


p/s: Salah satu lagu kegemaran aku..time pose mesti nk dgr lagu ni utk muhasabah diri..

No comments:

Post a Comment

Followers