Lilypie First Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Monday, July 20, 2009

wekend activty..

Ahad kelmarin,aku ngn huby g alamanda..aku dh plan dlm kepala otak aku ni dari 2,3 minggu sblm ni nak ajak huby tgk wayang..citer transformer revenge of the fallen..Aku bersemangat nk tgk sekuel kali ni sbb dah jatuh hati ngn transformer yg meletop tahun lepas. Kitorg sampai Alamnda dlm kul 11.(paling awal la tuh..kononnyer..)Aku suh huby pilih nk g tgk kt mines ke,J.J ke Alamanda.Aku ckp la kt Almnda tu GSC baru bukak..Best sket dr tgv(oppss...tp tgv every wednesday ade less,best2..).So hubby kate g Alamnda la since kitrg dh lmae x g.Skrg ni kalu beli brg dapur dh tukar g mydin sbb mydin lebih murah..(waa promote..)
Bila sampai kt kaunter tiket tu tgk tayangan TROTF tu kul 1145.Mase q tu kul 1120.Aku dh ade 2 pilihan kalu x leh tgk citer tu nk tgk harry potter..Last2 ade lg kosong.Suke aku sbb x payah tunggu lame dh leh masuk tgk.huby g beli popcorg(giler q pjg giler!)Mase tunggu huby beli popcorn tu aku duk la kt dpn lift GSC tu.Pastu datang la OKU yg berkerusi roda dlm 4,5 org.@ pompuan selebihnya laki.Diorg nk tgk wayang.Since kt sini beli tkket kt bawah tp bile nk masuk panggung kena naik ekslator,diorg ni dibenarkan oleh staff gsc untuk gunakan lift.Aku duk perati je diorg.Dalam hati tiba2 rasa sedih.Alangkah beruntungnyer aku sbb dilahirkan normal.Kala itu tahap kesyukuran aku sgt tinggi dan merasa amat terharu.Alhamdullilah diorg aku tgk sgt gembira dan tidak menjadikan kekurangan fizikal sebagai alasan untuk tidak menikmati kehidupan seprti insan lain.Aku mendoakan agar golongan ini berjaya di dlm setiap bidang yg diceburi.Teringat aku pepatah yg selalu aku pegang,kalu kita rasa diri kita susah,ingat lah ada lagi yg susah dan sengsara dari kita.Contoh dah jelas dpn mata aku.Sbb aku dlm keadaan kecederaan lutut ni selalu teringat zaman aku aktif dan cergas2 sblm ini.Even i'm really missed that moment but i'm thanksfull to ALLAH coz i'm still can walk with my own feet.Mungkin ini pengajaran untuk aku selalu bersyukur dgn segala kurnian dan hendaklah menerima segala takdir dgn hati yg redha..
ok back to the main story..lepas q hampir 10 mins,aku ngn huby terus naik ke atas.Mula aku cam takut2 nk naik ekslator sbb badan x brape balace.Siap stop kejap dpn ekslator tu dan pikir kaki mane aku kena step down.Huby siap ajar lagi.Pastu aku kuatkan semangat dan berjaya..yeay..Bayangkan lepas injured hampir 4 bulan ni,smlm kali pertama aku berjaya naik ekslator.Aku fobia takut lutut tergelincir.Wlaupun aku dah bandage.Mujur huby bagi suport dan sgt memahami.Lepas duduk kt seat,aku makan popcorn dulu.Citer x start lg popcorn dh separuh.Bile start tu terus concentra.Tp x tahu la,aku rase transformer 2 kali ni x sehebat yg 1st dulu.Begitu byk pergaduhan antara robot2.Pastu bumblee bee stil lg xleh ckp padahal rasanye mase 1st film last year suara dia dah ada.Dibaiki time ending..erm xper la tp citer kali ni buat aku rase cam lambat nk habis(boring la tu..) Apepun setelah habis citer tu aku rase puas la sbb berjaya gak belanja huby tgk wayang citer tu.Sblm ni dia mmg nk tgk sgt2 tp x berkesempatan.Lepas habis mase jalan2 kt alamanda tu x habis2 la kitrg duk komen n jadi pengkritik film.Siap2 ajuk2 babak2 tertentu dlm citer tu.
Kitorg masukcarrefour untuk beli beras dan barang umah sket2.Terserempak la ngn 'old school friend' tp yg sedihnyer dia buat cam x cam aku.Instint aku masa mula nampak dia terus je terdetik its toyo..(name glammer die kt skolah..ss ku).Dia ngn awek.Yg aku prasan die cam kelam kabut nk blah bile nmpk aku..huhu..teringt dah sms azu (one of my best buddies) tp mase kt keter nk masuk kan barang dlm bonet entah camner plastik beras tu bocor tekrena troley.Hubby angkat.Banyak gak tumpah.Kira x der rezeki la tu.Then sampai umah solat zohor ngn kemas barang2 pastu mkn piza hut(yapau td..)Layannn..

No comments:

Post a Comment

Followers