Lilypie First Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Friday, July 31, 2009

Musim Jagung..


Setelah hampir 3 bulan menanam jagung akirnya tibalah masanya utk warga staff ASPer untuk menikmati hasil tanaman.Aku xder lah terlibat dari awal sbb kedaan lutut x mengizinkan aku ke sana.Staff lain pun marah kalu aku ckp nk ikut diorg g kebun.Tp bile pokok tu dh mula membesar sampai ke paras betis aku mula turun ke "kebun" yg disediakan oleh pihak Tmn Pertanian Universiti (TPU).Masa mula2 aku g tu kebetulan Pengarah ikut skli.Dia nmpk aku naik skali nazaria tu terus je dia kate,Aii shariena,awk boleh ke..Aku juz sengeh pastu ckp boleh dah prof,slow2..Mujur k.Has menyampuk ckp kesian die prof die teringin tuh nk tgk..Pastu prof senyum then ckp hati2 ye bab2 lutut ni jgn main.Kaki nk pakai lama..hehe yess bos (dlm hati jela jwb).Masa smpai tu aku juz tgk jela kwn2 staff lain duk siram.Sonok tgk..Aku lak duduk tepi batas je..Tukang buat riuh2..Pastu lepas seminggu tu diorg kena membaja lak.Aku pun turun skali..Walau panas membara.Aku buat mane yg termampu jela.Aku tolong2 bajakan utk batas yg tuan punya dia x dtg.Sbb aku xder batas so tolong jela yg termampu.Pastu bile tgk sokmo aku turun ke kebun wlaupun aku xder batas sndiri,k.has tawarkan utk share batas ngn dia.Aku ok je..ade ke xder aku sure aku leh merasa jugak jagung2 yg akan diharvest nanti..hehe sbb last year dh buat melambak2 jagung lebih.Siap buat pesta jagung lg kitorg(mmg best time tuh..)Aku lak siap eksport ke Pasir Gudang(zmn PJJ dulu..)PAstu bile dh share batas tu aku tengokkan lah pokok2 jagung tuh sekali ngn k.has.Tp k.has lebih byk contribute tenaga la compare ngn aku.Yela x bape nk upaya sgt mase tuh.Nak g ke tgh2 batas x brani takut terpelecok..eii xmo pk lah akibat die.. Dlm duk sibuk2 ngn amali tu tup2 jagung dh boleh dipetik.Apalagi pakat g kebun bawak plastik la. 1time harvest byk gak dpt.Kirog rebus dlm puyuk besar pastu mkn reramai.Manis yg amat.Mmg best mkn jagung yg baru dipetik.Manis sgt2..Ade gak baki jagung tu dibakar.Ni idea si yazid la..Beria bawak berbeque set.Apa lg ptg tu sblm balik keje,pakat panggang jagung..sedap2..Hubby siap join dtg mkn dan jadik cameraman x bertauliah..hehehe
Pastu pada minggu seterusnya kena harvest lg (for last time).Kebetulan student cuti semester sempena H1N1(ade pengalaman pasal h1n1 ni nnti citer lg in the next entry),hari rabu baru2 nih buat bubur jagung pastu ade bakar jagung..Si Nazaran siap bawak otak2 kempas(sedapp woo) pastu panggang reramai..Meriah rasenyer..Semoga kemeriahan dan kemesraan dikalanganwarga staff sper berterusan sampai bila2..Amin..

tu dia kt fizah duk tanggalkan baju jagung2nya dibantu adi. buat2 tolong k.pizah..hehe i love jagung!!


ni laki aku le nih kandid..tekun tu sapu planta.. uikss lambat lg ke nk masak??lapar nih..
kusyuk k.has bakar jagung..mai2 singgit sebatang!!


sexiest man in ASPer...hehe si tukang kipas~papa to be.. Sambil kipas sambil borak2..



No comments:

Post a Comment

Followers